سرزمین سئو مقالات سایت آموزش سطوح دسترسی به اکانت ادز و نحوه ارسال دسترسی دادن

آموزش سطوح دسترسی به اکانت ادز و نحوه ارسال دسترسی دادن

آموزش سطوح دسترسی به اکانت ادز و نحوه ارسال دسترسی دادن post thumbnail image


سطوح دسترسی به اکانت ادز تعیین می‌کند که کاربر چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد، چه داده‌هایی را می‌تواند ببیند و چه تغییراتی را می‌تواند در کمپین‌ها و تنظیمات ایجاد کند. با پلتفرم ادز می‌توانید انواع متنوعی از تبلیغات را در چندین کانال ایجاد و مدیریت کنید. اما برای اینکه حساب گوگل ادز خود در اختیار یک شخص یا آژانس تبلیغاتی قرار دهید، مهم است که سطح دسترسی آن‌ها را مشخص کنید.

این مقاله را بخوانید تا با نحوه دسترسی دادن در اکانت ادز، انواع سطوح دسترسی و نحوه‌ حذف دسترسی‌های داده‌شده آشنا شوید.

چرا سطح دسترسی افراد به اکانت ادز اهمیت دارد؟

اعطای سطح دسترسی مناسب تضمین می‌کند که فقط افراد مجاز می‌توانند تغییراتی را در اکانت ادز شما ایجاد کنند. بنابراین اکانت از دسترسی غیرمجاز و سوء‌استفاده احتمالی محافظت می‌شود. به‌علاوه، افراد ممکن است نقش‌ها و مسئولیت‌های متفاوتی در کمپین‌های تبلیغاتی شما داشته باشند. با اختصاص سطوح دسترسی خاص، می‌توانید کنترل کنید که هر کاربر چه اقداماتی را در اکانت انجام دهد. این امر به حفظ مسئولیت‌پذیری و جلوگیری از تغییرات غیرمجاز کمک می‌کند. 

از سوی دیگر، اکانت ادز شما ممکن است حاوی اطلاعات حساس مانند داده‌های مشتری و اطلاعات مالی باشد. با اعطای سطوح دسترسی مناسب، می‌توانید افرادی را که به این داده‌ها دسترسی دارند، محدود کنید و خطر نقض داده‌ها یا استفاده غیرمجاز را کاهش دهید.

همچنین اگر قرار است آژانس‌های تبلیغاتی یا مشاوران، کمپین‌های گوگل شما را مدیریت کنند، تعیین سطح دسترسی موجب می‌شود که کنترل خود را روی اکانت حفظ کنید و در عین حال همکاری موثری با آن‌ها داشته باشید. 

در نهایت آشنایی با نحوه دسترسی دادن در گوگل ادز برای حفظ امنیت، کنترل و حریم خصوصی و در عین حال امکان همکاری موثر و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی بسیار مهم است. یادتان باشد؛ اگر می‌خواهید افزایش فروش واقعی و مستمر را تجربه کنید، تیم گوگل ادز آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین آماده است تا با ارائه راه‌کارهای نوین و موثر برای تبلیغات در گوگل به شما کمک کند.

انواع سطوح دسترسی به اکانت ادز

اما برای اینکه بتواند سطح دسترسی اکانت ادز مناسبی به افراد بدهید، باید با انواع آن آشنا باشید و سپس با دادن دسترسی به هر نفر یا ایمیل آشنا شوید.
گوگل، ۵ سطح دسترسی کلی برای این پلتفرم تعریف کرده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 

Administrative

دسترسی Administrative به بالاترین سطح کنترل و مجوزهای اعطاشده به کاربر در گوگل ادز اشاره دارد. این سطح دسترسی به کاربر اجازه می‌دهد تا در اکانت، اختیار کامل داشته باشد؛ از جمله توانایی مدیریت صورت‌حساب، افزودن یا حذف کاربران، تغییر تنظیمات اکانت و ایجاد تغییرات اساسی در کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی. دسترسی Administrative معمولا به افراد یا تیم‌هایی داده می‌شود که مسئول نظارت و مدیریت استراتژی و عملکرد کلی تبلیغات هستند. این سطح دسترسی تضمین می‌کند که فقط افراد مورد اعتماد، اجازه ایجاد تغییرات مهم و حفظ یکپارچگی و امنیت اکانت Google Ads را دارند.

Standard

این سطح، رایج‌ترین سطح دسترسی به گوگل ادز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی، کلمات کلیدی و دیگر عناصر ضروری یک کمپین تبلیغاتی را مشاهده و مدیریت کنند. با دسترسی استاندارد، کاربران، امکان ایجاد و ویرایش تبلیغات را دارند، می‌توانند بودجه را تنظیم و معیارهای عملکرد را نظارت کنند. با این حال، این سطح دسترسی، کنترل کاملی بر تنظیمات اکانت، اطلاعات صورتحساب یا دسترسی به داده‌های حساس مانند جزئیات پرداخت را به کاربران نمی‌دهد. دسترسی Standard معمولا به افرادی اعطا می‌شود که برای مشارکت در تلاش‌های تبلیغاتی و در عین حال حفظ امنیت و کنترل اکانت، به دسترسی محدود، اما ضروری نیاز دارند.

اگر می‌خواهید از مزایای تبلیغات در صفحه اول گوگل بهره‌مند شوید، آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین باکیفیت‌ترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد. با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

Read-only

دسترسی Read-only به کاربر امکان می‌دهد تا داده‌های اکانت را مشاهده و آنالیز کند، بدون این که اجازه تغییر یا اصلاحی روی آن‌ها را داشته باشد. کاربرانی که این سطح دسترسی را دارند، می‌توانند به گزارش‌ها، معیارها و تنظیمات مختلف دسترسی و بر عملکرد کمپین و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نظارت داشته باشند. با این حال، آن‌ها در انجام هرگونه تغییر در کمپین‌ها، بودجه‌ها، پیشنهادات یا تنظیمات دیگر اکانت محدود هستند. سطح دسترسی Read-only معمولا به ذینفعان، مشتریان یا اعضای تیم اعطا می‌شود که فقط نیاز به مشاهده عملکرد اکانت دارند، اما نباید امکان اعمال تغییرات را داشته باشند.

Billing

این سطح دسترسی برای مدیریت و کنترل جنبه‌های مالی کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم  به کاربران اعطا می‌شود. دسترسی Billing به افراد اجازه می‌دهد تا روش‌های پرداخت را تنظیم کنند، بر هزینه‌ها نظارت داشته باشند و تنظیمات لازم را در صورت‌حساب خود انجام دهند. با دسترسی به صورت‌حساب، کاربران می‌توانند فاکتورها را مشاهده کنند، پرداخت‌ها را انجام دهند، بودجه‌ها را مدیریت کنند و از مدیریت مالی روان و کارآمد کمپین‌های تبلیغاتی خود مطمئن شوند. این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان انعطاف‌پذیری و کنترل لازم را برای مدیریت مؤثر هزینه‌های تبلیغاتی و بهینه‌سازی بازگشت سرمایه‌شان ارائه می‌دهد.

Email-only

این نوع دسترسی به سطح محدودی از دسترسی اعطاشده به کاربرانی اطلاق می‌شود که فقط می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها و کامیونیکیشن‌ها را از طریق ایمیل دریافت کنند. دسترسی Email-only به کاربرانی داده می‌شود که باید از عملکرد و به‌روزرسانی‌های کمپین‌های گوگل مطلع شوند، اما نیازی به ایجاد تغییرات یا تنظیمات مستقیم در پلتفرم ندارند. با این سطح دسترسی، افراد می‌توانند نوتیفیکیشن‌های مهم مانند به‌روزرسانی وضعیت کمپین، اطلاعات صورت‌حساب و هشدارهای خط‌مشی را دریافت کنند، در جریان امور قرار گیرند و اقدامات لازم را بر اساس اطلاعات دریافتی انجام دهند.

شیوه دادن دسترسی در اکانت ادز

برای اینکه بتوانید به‌طور موثر از این پلتفرم استفاده کنید، باید نحوه دسترسی دادن در گوگل ادز را بدانید. برای این امر مراحل زیر را دنبال کنید:

 1. وارد اکانت گوگل ادز خود شوید و به قسمت Tools and Settings که در بالای صفحه مشخص است بروید.

2. گزینه Access and Security را انتخاب کنید.

3. روی دکمه آبی رنگ که با علامت + مشخص شده است، کلیک کنید.

4. آدرس ایمیل فردی را که می‌خواهید به او اجازه دسترسی دهید، اضافه کنید.

5. نوع سطح دسترسی کاربر را مشخص کنید.

6. در این مرحله، فرد مورد نظر یک نوتیفیکیشن ایمیلی، مبنی بر دسترسی به حساب کاربری دریافت خواهد کرد و می‌تواند از بخش‌های مجاز اکانت ادز استفاده کند.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید از Google Help Center کمک بگیرید.

چگونه دسترسی های داده‌ شده ادز را حذف کنیم؟

ممکن است فقط برای تعداد معینی کمپین، با یک آژانس تبلیغاتی همکاری داشته باشید یا اینکه به‌دلایل مختلف تصمیم گرفته‌اید که به همکاری با مجری کمپین‌های تبلیغاتی‌تان پایان دهید. برای همین باید بدانید که چگونه دسترسی گوگل ادز آن‌ها را حذف کنید. روش حذف دسترسی آن‌ها به‌صورت زیر است:

  1. در اکانت گوگل ادز خود، روی آیکون Admin Admin Icon کلیک کنید.
  2. گزینه Access and security را انتخاب کنید.
  3. کاربری را که می‌خواهید حذف کنید، پیدا و در ستون Actions، روی Remove access کلیک کنید.

یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکانت‌هایی با سطح دسترسی بالاتر می‌توانند اکانت‌هایی با سطح دسترسی پایین‌تر را حذف کنند.

مثلا اکانتی که دارای سطح دسترسی Standard است، امکان حذف اکانت با دسترسی Read-only را دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با نحوه دسترسی دادن در گوگل ادز به افراد دیگر یا آژانس‌ها و مشتریان آشنا شدید.

سطوح دسترسی گوگل ادز، مشخص می‌کنند که هر کاربر تا چه حد می‌تواند به اکانت دسترسی داشته باشد و روی آن تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهد.

به طور کلی ۵ سطح دسترسی وجود دارد که هرکدام امکانات متفاوتی برای مشاهده، ویرایش، مدیریت و بهینه‌سازی اکانت و کمپین‌های تبلیغاتی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. برای همین تخصیص سطح دسترسی مناسب به هر کاربر بر اساس نقش و مسئولیت آن بسیار مهم است. به این ترتیب می‌توانید از امنیت و کارایی اکانت گوگل ادز خود اطمینان حاصل کنید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

چگونه یک سیستم رتبه بندی کاربر ساده برای نظرات وردپرس اضافه کنیمچگونه یک سیستم رتبه بندی کاربر ساده برای نظرات وردپرس اضافه کنیم

آیا می خواهید یک سیستم رتبه بندی کاربر ساده برای نظرات وردپرس در وب سایت خود اضافه کنید؟ یک سیستم رتبه‌بندی می‌تواند بخش نظرات شما را گیمیفی کند و به

در رقابت با یوتیوب، X در حال ساخت یک برنامه تلویزیونی اختصاصی برای تماشای فیلم استدر رقابت با یوتیوب، X در حال ساخت یک برنامه تلویزیونی اختصاصی برای تماشای فیلم است

ایکسشبکه اجتماعی مرتبط با “الون ماسک” در حال توسعه یک برنامه ویژه برای تلویزیون از طریق آن می توانید ویدیوهای آپلود شده در این پلتفرم را تماشا کنید. “لیندا یاکارینو”،

Каква е специалната стойност на клиента? Капитал на клиентаКаква е специалната стойност на клиента? Капитал на клиента

Капитал на клиента Отнася се до общата стойност на всички настоящи и потенциални клиенти на една компания. Това е мярка, която отразява дългосрочната стойност, която клиентите носят на бизнеса. Капиталът