سرزمین سئو مقالات سایت آموزش تحلیل سایت چگونه سایت را آنالیز کنیم؟

آموزش تحلیل سایت چگونه سایت را آنالیز کنیم؟

آموزش تحلیل سایت چگونه سایت را آنالیز کنیم؟ post thumbnail image


تجزیه و تحلیل سایت یک فرآیند بسیار مهم است که به کسب و کارها کمک می کند تا سلامت کلی وب سایت خود را ارزیابی کنند. در واقع با انجام تجزیه و تحلیل دقیق سئو می توانید زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام دهید. بنابراین در این مقاله قصد داریم به نکات کلیدی تحلیل سئوی سایت بپردازیم.

تحلیل سئو چیست؟

تجزیه و تحلیل سئو سایت شامل بررسی محتوا، ساختار و عملکرد یک وب سایت برای شناسایی بخش هایی از آن است که نیاز به بهبود دارند، با هدف بررسی پارامترهایی که بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارند، مانند بهبود نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد. اما شاید سوالی که از خود می‌پرسید این است که چرا تحلیل سئو مهم است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این کار به صاحبان وب سایت کمک می کند تا عملکرد سایت خود را بررسی کرده و زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنند. در واقع، صاحبان وب سایت می توانند رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشند، ترافیک ارگانیک بیشتری را هدایت کنند و در نهایت با شناسایی و رسیدگی به این مسائل در حین تجزیه و تحلیل سایت خود، به هدف اصلی خود یعنی افزایش فروش دست یابند.

چگونه سایت را آنالیز کنیم؟

اولین وظیفه تجزیه و تحلیل سایت تجزیه و تحلیل سایت با استفاده از ابزارهای سئو است که شامل استفاده از خزنده وب سایت و شناسایی پارامترهای فنی است که به طور قابل توجهی بر عملکرد سایت تأثیر می گذارد. در واقع، این ابزارها به شما کمک می کنند تا مسائلی مانند محتوای تکراری و متا تگ های از دست رفته و سایر مسائل را شناسایی کرده و برای بهبود آنها اقدام کنید. علاوه بر این باید پارامترهای دیگری را در فرآیند تحلیل سایت بررسی کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

عوامل سئو داخل صفحه

عوامل سئو داخل صفحه شامل محتوا، ساختار و متا تگ های صفحات وب سایت است. بنابراین، در حین تجزیه و تحلیل سایت خود، باید این عوامل را بررسی کنید تا مواردی که ممکن است بر رتبه سایت تأثیر بگذارد را شناسایی کنید و در اینجا به برخی از مهم ترین آنها می پردازیم.

یکی از مهمترین موارد در تجزیه و تحلیل سایت، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است که بخشی جدایی ناپذیر از هر کمپین سئو است. در واقع در این قسمت باید کلمات کلیدی مرتبط با برند یا کسب و کار خود را شناسایی کنید و سپس اقدامات لازم را برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود بر اساس آن کلمات کلیدی انجام دهید. علاوه بر تحقیق در مورد کلمات کلیدی، باید فعالیت های محتوای رقبای خود را نیز تجزیه و تحلیل کنید و به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید.

گام بعدی در سئو داخلی شامل بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت شما برای قابل درک تر کردن آن برای موتورهای جستجو است. علاوه بر این، این تجزیه و تحلیل سایت باید شامل ارزیابی تگ های عنوان وب سایت، توضیحات متا، تگ های هدر، ساختار URL و ساختار پیوند داخلی باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد کیفیت و ارزش محتوای وب سایت شما است که نقشی حیاتی در رتبه بندی آن در موتورهای جستجو دارد. علاوه بر این، این تجزیه و تحلیل باید شامل ارزیابی کیفیت محتوای وب سایت شما، طول کلمه کلیدی و ارتباط محتوا با جستجوهای کاربر و استفاده مناسب از کلمه کلیدی باشد. به عنوان مثال، باید بررسی کنید که آیا وب سایت عناوین و توضیحات متا را بهینه کرده است و آیا محتوای آن مرتبط و با کیفیت است یا اینکه عمدتاً کاربر پسند است.

عوامل خارجی سئو داخلی صفحه

پس با توجه به موارد ذکر شده اکنون به موضوع بسیار جذاب سئو خارجی می پردازیم.

سئو خارج از سایت شامل ارزیابی جنبه های فنی وب سایت شما است که بر رتبه بندی موتورهای جستجوی آن تأثیر می گذارد. علاوه بر این، این تجزیه و تحلیل باید شامل ارزیابی سرعت صفحه وب سایت شما، سازگاری با تلفن همراه، ساختار URL، معماری سایت و قابلیت خزیدن باشد. علاوه بر این، در این مرحله باید تمام عوامل خارجی از جمله ارجاعات و سیگنال های رسانه های اجتماعی را که بر رتبه وب سایت ها در گوگل تأثیر می گذارند، تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید فرصت های بهینه سازی را شناسایی کنید.

به عنوان مثال در این تحلیل سایت باید بررسی کنید که آیا وب سایت دارای بک لینک های با کیفیت از منابع معتبر است یا خیر و آیا وب سایت در شبکه های اجتماعی فعال است یا خیر.

در واقع، بک لینک ها بخش ضروری سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهند که وب سایت های دیگر برای محتوای شما ارزش قائل هستند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل شما باید شامل ارزیابی نمایه بازخورد وب سایت شما، کیفیت بازخورد و شناسایی فرصت هایی برای کسب بازخورد با کیفیت باشد.

مرحله بعدی تجزیه و تحلیل رقبا است که شامل شناسایی رقبای شما و تجزیه و تحلیل استراتژی های سئو آنها می شود. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل باید شامل ارزیابی استفاده از کلمه کلیدی، استراتژی محتوا، نمایه بک لینک و رتبه بندی کلی سایت در موتورهای جستجو باشد.

البته، اگر یک کسب و کار محلی دارید، باید توجه بیشتری به بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوی محلی داشته باشید و باید عناصر سئوی محلی وب سایت خود مانند نمایه Google My Business، نقل قول ها و بررسی های محلی را در طول یک بررسی ارزیابی کنید. تجزیه و تحلیل سایت شما

بنابراین، با توجه به موارد فوق، اگر می خواهید وضعیت وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و از تکنیک های سئو برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج گوگل استفاده کنید، صفحه خدمات سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ در اختیار شماست.

نمونه هایی از ابزارهای تحلیل سئو سایت

در حال حاضر ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای آنالیز سئو سایت وجود دارد که در اینجا به چند نمونه از این ابزارها اشاره می کنیم.

کنسول جستجو: این ابزار رایگان از Google اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد سایت خود، از جمله تجزیه و تحلیل جستجو، خطاهای خزیدن، و موارد دیگر در اختیار صاحبان وب سایت قرار می دهد.

SEMrush : از جمله ابزارهای پولی و بسیار پرکاربرد آنالیز سایت و آنالیز سئو است که می توان از آنها برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک و … استفاده کرد.

اهرفس : یکی دیگر از ابزارهای پولی تجزیه و تحلیل سایت SEO که اطلاعات دقیقی در مورد بک لینک های وب سایت، ترافیک جستجوی ارگانیک و موارد دیگر ارائه می دهد.

آخرین کلمه

در این مقاله از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM به اهمیت تحلیل سئو در بهبود رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر اشاره کردیم. همچنین صاحبان وب سایت می توانند با انجام مراحل ذکر شده در این راهنما و استفاده از ابزارهای ذکر شده، زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کرده و برای رفع این مشکلات به درستی برنامه ریزی کنند.

زیرا اساسا هر وب سایتی با کمی تلاش و توجه به جزئیات می تواند سئوی خود را بهبود بخشد و در نهایت به اهداف تجاری مورد نظر دست یابد.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

سئو سایت اپن کارت، تکنیک‌ها و استراتژی‌های کلیدیسئو سایت اپن کارت، تکنیک‌ها و استراتژی‌های کلیدی

زمان مطالعه: 5 دقیقه 25 آذر 1402 اپن کارت یک سرویس مدیریت محتوا و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است تا کسب‌وکارهایی که در زمینه فروش انواع محصولات فعالیت می‌کنند، فرصت‌های