سرزمین سئو مقالات سایت آموزش اصول گزارش نویسی (چگونه رپورتاژ تبلیغات بنویسیم؟)

آموزش اصول گزارش نویسی (چگونه رپورتاژ تبلیغات بنویسیم؟)

آموزش اصول گزارش نویسی (چگونه رپورتاژ تبلیغات بنویسیم؟) post thumbnail image


نحوه نوشتن گزارش و تاثیر آن بر تجارت آنقدر زیاد است که نمی توان آن را نادیده گرفت اصول گزارش نویسی به راحتی می تواند وقت و پول شما را هدر دهد. بنابراین، اگر به این فکر می کنید که چگونه یک گزارش تبلیغاتی خوب بنویسید، نکات ذکر شده در این مقاله را به دقت دنبال کنید.

منظور از رپورتاژ آگهی دقیقا چیست؟

معنی اسم مشخص است. رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی است که می تواند برای اهداف مختلف منتشر شود.

به عنوان مثال، می توانید گزارشی را با اهدافی مانند تبلیغ برند خود، نمایش محصولات خود و یا حتی ارجاع کاربران به سایت خود منتشر کنید.

قبلاً نمونه هایی از گزارش های تبلیغاتی را منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن ها را بررسی کنید (نمونه هایی از گزارش های تبلیغاتی را ببینید). اما در زیر نکات بسیار مهمی را در مورد اصول گزارش نویسی در اختیار شما قرار می دهیم.

انتخاب منبع مناسب برای انتشار گزارش

اولین قدم برای دریافت بازخورد خوب از یک گزارش تبلیغاتی، انتخاب منبع مناسب است. این منبع مناسب می‌تواند یک سایت پربازدید یا منبعی با محدودیت کمتر باشد که به شما امکان می‌دهد هر نوع سفارشی‌سازی را که می‌خواهید اعمال کنید.

مبادا مشخص شود که متن تبلیغاتی است

شما گزارشی منتشر می کنید که در نهایت به هدف نهایی که برای خود تعیین کرده اید می رسد. چه هدفی؟ همان 3 موردی که در بالا به آن اشاره کردیم. هدف نهایی هرچه که باشد، زمانی به آن خواهید رسید که به کاربر یا مخاطبی که متن گزارش ما را می‌خواند، متوجه تبلیغاتی بودن متن ندهید.

این بدان معنا نیست که ما اصلاً تبلیغ نمی کنیم. در عوض، بیایید تبلیغات را به روشی هوشمندانه در قلب گزارش خود قرار دهیم. میزان تبلیغات و مقدار متن مفید و آموزشی را طوری متعادل کنید که متن شما آموزشی باشد تا تبلیغاتی.

بعداً خواهید فهمید که چگونه باید این کار را انجام داد.

صداقت در نگارش محتوای گزارش

دروغگو دشمن خداست. از کودکی بارها این جمله را یادآوری کرده ایم. اما موضوع کمی بیشتر از دشمنی با خداست. دروغگو نه تنها دشمن خداست، بلکه دشمن مخاطب ما هم هست. مخاطب هرگز به متنی که مملو از دروغ یا اغراق عجیب است اعتماد نمی کند. پس در ارائه مطالب به خصوص در نوشتن گزارش تبلیغاتی صادق باشید.

یک عنوان جذاب انتخاب کنید

عنوان اولین چیزی است که مخاطبان شما از گزارش آگهی شما می بینند. اگر در این مرحله قوی عمل نکنید، به احتمال زیاد بازنده خواهید شد.

یک تیتر خوب، عنوانی است که اولاً موضوع گزارش را روشن کند و ثانیاً مخاطب را وادار کند که روی پیوند گزارش آگهی کلیک کند.

نوشتن یک تیتر جذاب نیاز به خلاقیت دارد و از موضوعی به موضوع دیگر متفاوت است. هرگز اجازه ندهید عنوان محتوای شما شبیه یک تبلیغ باشد. کلماتی مانند بهترین، جذاب ترین و غیره. می تواند متن شما را کمی تبلیغ کند. بنابراین مراقب کلمات و عبارات به خصوص در عنوان رپورتاژ تبلیغات باشید.

نوشتن یک خلاصه خوب در ابتدای گزارش تبلیغاتی

اگر در آزمون مرحله قبل موفق شوید و عنوانی جذاب بنویسید و مخاطب را وادار کنید که روی گزارش شما کلیک کند و به اصل مطلب شما برسد، این خلاصه ای است که می تواند مخاطب را تا پایان گزارش همراه شما نگه دارد. بنابراین، همانطور که عنوان جذابی نوشتید، خلاصه ای کوتاه از موضوعی که مقاله را در آن منتشر کرده اید، بنویسید. یادتان باشد این یک تبلیغ و دروغ نیست.

درست است، واقعی! کار بسیار سختی است و نیاز به تمرین و تکرار دارد تا بتوان به این مهارت دست یافت. اما غیرممکن نیست. پس سعی کنید این دو مرحله مهم را با حداکثر قدرت انجام دهید.

اگر این دو مرحله را به درستی اعمال نکنید، یعنی. نوشتن یک تیتر و خلاصه خوب احتمالا باعث می شود که شما بازده خوبی نداشته باشید.

درک دقیق نیازهای مخاطب

زمانی که قصد دارید بدنه گزارش را بنویسید، ابتدا باید ببینید که مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد. چه چیزی او را خوشحال یا ناراحت می کند؟ او به دنبال چه نوع خدمات یا محصولی است و محدودیت های بودجه چه پیامدهایی بر انتخاب های او می تواند داشته باشد؟

اگر دقیقاً این موارد را درک کنید، نوشتن متن برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

لحن مناسب را با توجه به مخاطب تنظیم کنید

مخاطبان مختلف که به خدمات متفاوتی نیاز دارند، بدون شک سلایق متفاوتی دارند. این تفاوت طعم باعث تفاوت در لحن آنها می شود. نحوه نگارش یک گزارش تبلیغاتی باید با لحنی باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. باید بدانید گزارشی که قرار است بنویسید بهتر است لحنی معمولی و دوستانه داشته باشد یا لحن رسمی و خشک.

متن را از لحن تبلیغاتی حذف کنید

گزارش شما باید دارای نکات و ارزش های مثبت برای مخاطب باشد. درصد بیشتری از کل محتوای گزارش شما باید شامل ارائه اطلاعات، آموزش یا چیزهایی باشد که مخاطب به آن نیاز دارد. پس حتما متن محتوا را از جنبه تبلیغاتی حذف کنید و روی ارائه محتوای مفید تمرکز کنید.

آوردن احساسات مخاطب در متن گزارش

وقتی نیازهای مخاطب را به درستی بشناسید، در کنترل احساسات مخاطبان استاد کامل خواهید بود. می توان با نوشتن درست و البته با درک درست نیاز مشتری، احساس خوشحالی یا ناراحتی در مشتری ایجاد کرد.

تأثیرگذاری بر احساسات مخاطبان می تواند شما را خیلی سریع به هدفتان برساند.

نوشتن متن گزارش داستانی

از داستان گویی در متن رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید. قصه گویی در گزارش به مخاطب کمک می کند تا با داستان گزارش درگیر شود. هنگام گفتن داستان، می توانید شخصیت ها و دیالوگ های داستان را با توجه به اهداف گزارش خود تنظیم کنید. بنابراین نتیجه می گیریم که داستان نویسی در گزارش نویسی تبلیغاتی بسیار مهم تلقی می شود.

منابع معتبر را ذکر کنید

وقتی در متن گزارش خود ادعا می کنید، استناد به منابع موثق باعث افزایش اعتبار مطالب شما می شود. بنابراین اگر احساس می کنید نیاز به ذکر منبع دارید، این کار را انجام دهید.

در متن گزارش بخش های قابل خواندن ایجاد کنید

خوانایی متن گزارش بسیار مهم است. سعی کنید محتوای گزارش را به بخش های مختلف تقسیم کنید. ترجیحاً پاراگراف های کوتاه بنویسید. از رنگ ها و سبک های مناسب برای دید بهتر محتوا استفاده کنید.

استفاده از عناصر خاص در متن گزارش

وقتی گزارش شما دارای عنصر خاصی باشد، کمک زیادی به افزایش اعتبار شما خواهد کرد. مواردی مانند:

  • تصاویر برجسته
  • ویدیوهای انحصاری
  • جداول و آمار مورد نیاز

استفاده از سرفصل های صحیح و مناسب

نوشتن گزارش معمولاً باید دارای بخش‌های مختلفی باشد. بهتر است این قسمت ها را با عناوین مناسب و مرتبط تفکیک و زیر دسته بندی کنید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو، متن به طور دقیق و کامل قابل درک باشد.

تعادل بین تعداد کلمات در متن و هدف گزارش

محتوای خوب لازم نیست طولانی باشد. شما ممکن است بهترین امتیاز را با محتوای 400 کلمه ای کسب کنید، در حالی که این نتیجه گیری در موضوع دیگری با محتوای 2000 کلمه امکان پذیر است. آنچه میزان محتوا را تعیین می کند موضوع گزارش و نیاز مخاطب است. پس همیشه باید نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهیم.

روابط را به صورت حرفه ای ایجاد کنید

بهتر است با یکدیگر صادق باشیم، یکی از اهداف گزارش برای ما ایجاد روابط است. نحوه قرار دادن لینک صفحات و سایت های مختلف در گزارش بسیار مهم است. از پیوند دادن به رقبا نترسید. حتی به سئوی سایت ما نیز کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که همیشه نیازی به درج لینک ندارید و گاهی اوقات ذکر نام تجاری تاثیر بسیار بیشتری نسبت به درج لینک دارد. اما اگر خرید لینک های ارجاع را در برنامه خود قرار می دهید، حتما از پتانسیل ها به بهینه ترین شکل ممکن استفاده کنید.

محتوای سئو را به طور کامل دنبال کنید

بهینه سازی محتوای سئو به استفاده بهینه از کلمات کلیدی هدفی که برای رپورتاژ آگهی در نظر گرفته اید در بدنه متن کمک می کند. به این استفاده بهینه سئوی محتوا می گویند.

محتوای گزارش را با نمای سایت میزبان تطبیق دهید

همانطور که توضیح دادیم یکی از مواردی که می توانید به گزارش خود اضافه کنید عکس و فیلم است. نکته ای که باید مراقب آن باشید این است که موضوع کلی تصاویر شما با ظاهر و احساس سایتی که در آن گزارش را منتشر می کنید مطابقت داشته باشد.

یعنی ابتدا قالب سایت را ملاک قرار دهید و سپس عناصری را متناسب با آن قالب سایت طراحی کنید.

این باعث می شود مخاطب احساس کند در حال خواندن یک مقاله اختصاصی از همان سایت است.

آیا توجه به این موارد کافی است؟

موارد گفته شده مهم ترین نکاتی بود که برای نوشتن یک گزارش تبلیغاتی بهینه باید رعایت کرد. رعایت اصول گزارش دهی به اجرای کمپین گزارش دهی سریعتر و ارزان تر کمک می کند.

در چه سایت هایی باید رپورتاژ آگهی ارسال کنیم؟

اینکه در کدام سایت ها می توانید یک گزارش تبلیغاتی ارسال کنید باید چندین فاکتور را بررسی کنید. قبلا در مقاله انتخاب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی به تفصیل این موضوع را توضیح داده ایم و پیشنهاد می کنیم این موضوع مهم و مفید را بررسی کنید.

انتشار گزارش در منابع اختصاصی

منابع انحصاری Nashont از جمله منابعی هستند که می توانید برای انتشار گزارش های هدفمند خود از آنها استفاده کنید. ویژگی های این منابع را در صفحه خرید رپورتاژ آگهی به طور کامل توضیح داده ایم.

ما آماده پاسخگویی به هر سوالی در این زمینه هستیم.

این خدمات ممکن است برای شما مفید باشد

Leave a Reply

مطالب مرتبط

10 متریک بازاریابی محتوایی مهم و نظرات ۵ متخصص بین‌المللی10 متریک بازاریابی محتوایی مهم و نظرات ۵ متخصص بین‌المللی

همین اول کار بی مقدمه و توضیح برویم سر اصل مطلب! اینجا راتین است و کلی تجربه در حوزه بازاریابی دیجیتال و به خصوص بازاریابی محتوا داریم. برای همین تصمیم